Search This Blog

Translate

Pagina's

donderdag 7 oktober 2010

Telegraaf: 'ET komt dichterbij'

Meer en meer openheid over ufo-waarnemingen


AMSTERDAM - Twee buitenaardse berichten in één week. Eén: zes Amerikaanse oud-officieren getuigden in een persconferentie dat zij en 120 andere militairen ufo’s hebben waargenomen. Twee: de Verenigde Naties zouden de Maleisische astrofysicus Mazlan Othman, directeur van VN-bureau Office for Outer Space Affairs, hebben aangesteld als eerste contact zodra aliens hier voet aan de grond zetten. Zij zelf zegt dat het nieuws uit de lucht is gegrepen.
Bijzonder zijn deze berichten vooral omdat ze van mensen met een behoorlijke reputatie komen. Onze ruimtevaartredacteur Piet Smolders verraste niet alleen zijn lezers, maar ook zichzelf met zijn boek ET, geen mythe maar werkelijkheid. Smolders: “Ik wilde me in die ufo-flauwekul storten en er voorgoed mee afrekenen. Dat pakte anders uit. Niet in de zin dat ik wetenschappelijke bewijzen vergaarde, wel dat gezaghebbenden gewag maakten van buitenaardse technologieën. 

Ruimtevaarder Gordon Cooper bijvoorbeeld, zag in de ruimte niets vreemds, maar wel toen hij als jonge piloot in Duitsland diende. Toestellen van een andere beschaving die wendbaarder waren en sneller, met 8000 kilometer per uur door de atmosfeer gingen, terwijl wij net 2400 kilometer halen. Andere piloten fotografeerden vreemde vliegende apparaten in schotelvorm. Er komt meer en meer openheid. 
In het Disclosure Project dat in 2001 begon, getuigden al 21 internationale ex-officieren onder wie een commandant van de Belgische luchtmacht, onder ede dat buitenaardse technologieën ons bezoeken. Op tv zag ik dat ze nerveus waren, omdat ze die geheimhoudingsplicht schonden. Overheden willen dit onder de pet houden omdat ze onze veiligheid niet kunnen garanderen.”
Smolders zet zijn vraategekens bij de officiële lezing over het Roswell-incident in 1947, waarbij buitenaardsen zouden zijn neergestort. “Ook hier zei de overheid wat ze altijd zeggen, dat het weerballonnen betrof.”
Lichten en vormen
Dr. Ir. Coen Vermeeren, docent Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft en hoofd van het Studium Generale daar, hield voor studenten twee lezingen over ufo’s, die overigens online staan. “Van studenten kreeg ik steeds vragen over het buitenaardse, en daarom ben ik me erin gaan verdiepen. Zo stuitte ik ook op getuigenissen van piloten, militairen en ruimtevaarders. 
Het is bekend bij hoge functionarissen en wetenschappers. Het is niet de vraag of er buitenaards leven is, maar of ze hier kunnen komen. Wetenschappers stellen dat van de 100 ufo-waarnemingen 5 tot 10 procent onverklaarbaar is.” Coen Vermeeren nam ze ook waar: “Als je zoals ik, uit interesse voor luchtvaart, constant naar boven kijkt, zie je veel. Ik heb 12 keer een ufo gezien, alleen en samen met anderen. Lichten en vormen, ja.” 
Jan Willem Nienhuys van Stichting Skepsis kent het verhaal van de Amerikaanse luchtmachtofficieren al jaren: “Als je die man, Robert Salas, even googelt, zie je dat er niets nieuws onder de zon is. Net als bij die andere militair, Clifford Stone, die beweerde aan supergeheime missies deel te nemen, terwijl hij een saaie kantoorbaan had. Het zijn berichten waar ik niets van geloof. Net zo waar als dat die astrofysicus klaar zou staan om de eerste buitenaardsen te verwelkomen.”
‘Het is niet de vragen of er aliens zijn, maar of ze hier kunnen komen...’
Over aliens gesproken, Wouter uit het Groningse Leek, die anoniem wil blijven, kwam er eentje tegen. “Ik vond het altijd bangmakerij en moest er niets van hebben. Maar vorige week maakte ik met een kameraad een nachtwandeling door de weilanden toen we een haarloos wezen zagen van 1,20 meter groot. Hij was een beetje verlegen, zag er tenger en zwak uit, met een dun nekje, klein rompje, grote ogen in een enorme schedel. Drie minuten hebben we staan kijken, toen verdween het in de bosjes. En: wij hadden niet gedronken.”
Op Niburu.nl, de site van Anton Teuben, worden meer ufo’s gemeld: “Het neemt een vlucht, er is wat aan de hand. Dat bericht over die VS-militairen was in Canada breaking news,” zegt Teuben. “Het is hoopgevend voor de openheid. Ik ken diezelfde verhalen van militairen van Soesterberg. Maar als ze het naar buiten willen brengen, worden ze teruggefloten.”
Bron: Telegraaf, donderdag 7 oktober, pagina 5 
Bron artikel: Niburu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten