Search This Blog

Translate

Pagina's

maandag 4 augustus 2014

Zeven fundamenten voor een gezond en gelukkig leven

Terwijl ik dit schrijf, zit ik in de eetzaal van het Hippocrates Health Insitute. Ik ben hier voor de derde keer om nog meer te leren en ervaring op te doen, maar nu als Health Educator. Mijn eerste week zit erop en jemig wat was het leerzaam en inspirerend, ik zou graag alles met jullie willen delen. Uit dit gevoel ontstond onder andere het idee om op Facebook een oproep te doen of mensen vragen hebben omtrent hun gezondheid, zodat ik deze kan stellen aan Dokter Brian Clement. De reacties stroomden binnen.

Het is duidelijk dat veel mensen strubbelen met hun gezondheid, niet verder komen met hun reguliere arts en er grote vraag is naar een natuurlijke en holistische benadering van ziektes en gezondheid. Als ik terug ben, wil ik dan ook als Health Educator vanuit dit instituut één op één voedings-en leefadviezen geven en lezingen organiseren. Ik ben nog meer van plan waarover later meer.

Onderstaand alvast een mooie zienswijze uit een van de lessen van Victoras Kulvinskas.






7 fundamenten voor een gelukkig en gezond leven
  1. Sport elke dag minimaal een uur
  2. Vergeef, oordeel niet, lach en heb lief
  3. Mediteer regelmatig
  4. Neem voldoende rust. 7-8 uur aaneengesloten slaap is essentieel voor een goede gezondheid
  5. Leef in een gezonde, zuurstofrijke omgeving. Ga regelmatig naar het bos of strand
  6. Eet rauw plantaardig voedsel en vooral kiemgroenten

    En het allerbelangrijkst...
  7. Hou van jezelf, je bent het waard!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten